BENEFICIILE GUTUILOR

Este de-a dreptul impresionant cum intr-un singur fruct exista un aport important de vitamine (A, B, C, PP), saruri minerale, carbohidrati si fibre. Consumati aceste fructe cu regularitate si bucurati-va de beneficiile acestora.
Beneficii uimitoare pentru sanatate:
*sucul proaspat de gutui ajuta la tratarea insuficientei pancreatice. Consumati o jumatate de pahar de suc de gutui, de trei ori pe zi.
*coaja de gutui contine substante antivirale care inhiba dezvoltarea de microorganisme ce sunt raspunzatoare pentru declansarea hepatitei A, B si C. Pentru stimularea functiei hepatice specialistii recomanda o cura de o luna cu nectar proaspat de gutui.
*gutuia imbunatateste digestia si totodata, amelioreaza diareea, hemoragiile uterine si hemoroizii.
* amestecati 150 gr de gutui maruntite cu miere pentru ca este extreme de eficient in lupta contra colitei.
*gutuile proaspete sunt aliatul de nadejde in infectiile intestinale, inclusiv cele ale colonului inferior insa nu uitati ca sucul de gutui este contraindicat in caz de constipatie.
* greata de dimineata dispare daca mancati o jumatate de gutuie pe stomacul gol.
* infuzia din frunze de gutui este utila impotriva diareei
* in caz de anemie se recomanda gutuile macerate, alaturi de tratamentul prescris de medic.
*bolile de natura canceroasa pot fi ameliorate de consumul de gutui, in forma proaspata sau sub forma de nectar din pulpa si coaja. S-a demonstrat ca anumite substante din compozitia gutuilor ajuta la distrugerea celulelor maligne, fara a fi afectate celulele normale.
Tineti cont de aceste metode traditionale care au fost extreme de utile de-a lungul timpului. Consumul de gutui aduce un aport mare de vitamine si intaresc imunitatea in acelasi timp.
Gutuile pot fi consummate proaspete sau pot fi utilizate sub forma de jeleuri si gemuri deoarece cuprind cantitati importante de pectina. Fructul mai poate fi consumat sub forma de compoturi sau chiar copt la cuptor, pentru un plus de savoare.
Atentie cum alegeti gutuile
Gutuile care sunt fructe ferme si tari, de aceea daca le folositi la compot, alegeti pe vcele de culoare galbena intens care sunt numai potrivite si pentru consum. Iar daca le pastrati pentru mai mult timp, alegeti pe cel verzui pentru ca ele se coace treptat in casa.
Mod de pastrare
Daca vreti sa beneficiati de un plus de sanatate, alegeti sa consumati gutui cat mai des si sa le depozitati in locuri racoroase, pentru a va putea bucura de aroma lor intensa pentru cat mai mult timp.
Manipulati-le cu grija pentru a nu se deteriora, pentru ca de la o mica pata se pot strica foarte repede. Le puteti pune in pungi de plastic si le pastrati la frigider, chiar si doua luni.

FacebookGoogle+LinkedInTwitter

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *