Tehnici de condus camioane

Vehiculul mare pe care il conduci – dezvolta de regula doua tipuri de rezistente. La plecarea de pe loc este rezistenta la accelerare, care se traduce prin sarcina pe motor, iar la drum apare rezistenta la inaintare. Daca viteza se dubleaza, rezistenta la inaintare creste de patru ori si se consuma de patru ori mai mult carburant. Plecarea de pe loc trebuie facuta lent si nu cu demaraj, mai ales la camioanele Daf euro 5 – pentru a obtine un consum bun de combustibil. Daca pedala de frana este apasata cu intensitate mare, camionul isi alege o strategie de functionare, atunci cand cutia de viteze functioneaza in modul automat.

La demaraj puternic turbina si sistemul de alimentare actioneaza pentru o crestere cat mai rapida a vitezei. Singurul moment cand se recomanda accelerarea puternica este la intrarea pe autostrada, cand se prefera trei etape rapide de accelerare, cu sarirea treptelor de viteza – 4, 8, 10, 12 – dupa care masina ruleaza constant, in locul a 12 accelerari succesive. Este foarte important sa fie stabilizat si vehiculul, deoarece soferul trebuie sa fie intotdeauna constient de modul in care se deplaseaza incarcatura. Avand in vedere ca exista un centru de greutate al camionului si un centru de greutate pe care il simte soferul, acest lucru este usor de facut. Iar astfel soferul trebuie sa tina cont de ambele aspecte. Tocmai de aceea este recomandat sa pregatesti un viraj nu prin frana, cu actionarea pedalei, ci prin frana de motor sau pur si simplu prin ridicarea din timp a piciorului de pe pedala de acceleratie si lasarea semiremorcii sa impinga ansamblul.

Un sofer nu conduce neaparat cum trebuie, ci cum stie, indiferent de echiparile si sistemele de care dispune vehiculul. Tocmai de aceea este bine ca toate tehnicile de conducere economica sa fie cunoscute si, pe cat posibil, puse in practica.

FacebookGoogle+LinkedInTwitter

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *